Veľké obchodné reťazce vs. malé lokálne obchody

Veľké obchodné domy lákajú zákazníkov s prísľubom sporenia pri hromadnom nákupe. Ale naozaj sa vyplatia pre priemerného spotrebiteľa, alebo môžete získať lepšie ponuky nakupovaním v stredných a menších maloobchodných predajniach alebo na miestnych trhoch? Ponúkame Vám päť faktorov, ktoré je potrebné zvážiť, a klady a zápory pri nakupovaní vo veľkých obchodných reťazcoch a domoch.

Cena je zvyčajne najväčším faktorom pri výbere miesta nakupovania. Ale v dnešnej finančnej kríze sa snaží každý obchodník všemožnými trikmi Vás prilákať do jeho obchodu a donútiť Vás, kúpiť si niečo práve u neho. Veľkokapacitné obchody často ponúkajú obrovské zľavy na veľké množstvo tovaru v porovnaní so špecializovanými predajňami alebo menšími predajcami. Takže áno, môžete ušetriť stovky dolárov na elektroniku, spotrebiče a ďalšie veľkorozmerné výrobky. Akonáhle Vás majú v obchode, manipulujú s Vami, aby ste si zakúpili ďalšie položky, ktoré nie sú zľavnené, a ktoré ani nepotrebujete. Nie všetko v obchodoch s veľkým množstvom tovaru je zľavnené. Ak nakupujete konkrétnu položku, kúpte si to, po čo ste tam šli a vyhnite sa pokušeniu rozhliadnuť sa. Pozrite sa tiež na týždenné zľavy na miestnom trhu alebo v zľavnenom obchode. Môžete získať lepšiu ponuku na niektoré položky a často dostanete aj kupóny na ďalšie úspory.

Veľkokapacitné obchody zvyčajne predávajú potraviny v mimoriadne veľkej veľkosti, čo je dobré pre veľké rodiny, ktoré spotrebujú množstvo potravín a iných predmetov, ako sú papierové toaletné výrobky a toaletné potreby. Problémom je nájdenie priestoru na uloženie zakúpeného tovaru a zmestenie predmetov do malej mrazničky, offerte barbecue elettrico. Buďte praktickí. Kúpte si to, čo môžete ľahko uložiť a vyhnite sa nákupu veľkých balení podliehajúcich skaze.

Niektoré obchody si účtujú ročné členské príspevky. Tento poplatok Vás dostane dovnútra. Nákupy sú samozrejme mimoriadne lacné. Ak máte veľkú rodinu a často nakupujete, peniaze, ktoré ušetríte v priebehu roka (v závislosti od toho, čo si kúpite, samozrejme), môžu ľahko pokryť náklady na členský poplatok. Ak obchod moc nevyužívate, Váš poplatok sa nemusí vrátiť späť, takže by ste mali lepšie nakupovať u menšieho predajcu alebo miestneho trhu a ušetriť počiatočný poplatok.

Obchodné domy zvyčajne priťahujú veľké davy, čo znamená dlhé rady a málo parkovacích miest. Niekedy boj s davom stojí za to, aby si získali dobrú výhodu. Naopak, takéto nákupy môžu byť stresujúce, nehovoriac o časovej náročnosti. Pokúste sa nakupovať počas hluchých časov, keď je pravdepodobné, že budú menšie davy. Ak to nie je možné, premýšľajte o dlhodobom horizonte: kúpte si toľko, aby ste mohli z toho žiť niekoľko týždňov, aby ste znížili počet návštev.

Dobrá služba je kľúčom k úspechu pre akékoľvek podnikanie, veľké alebo malé. Pokiaľ ide o interakciu so zákazníkmi, veľkokapacitné obchody sa však veľmi líšia od Vášho lokálneho obchodíku. Zamestnanci veľkých predajní sú zvyčajne nútení obsluhovať skladové regály a pomáhajú zákazníkom podávaním položky z hornej časti regálu – tostapane offerte. Niektorí zákazníci však potrebujú dôvernejšiu interakciu, ktorú môžu ponúkať menšie maloobchodné predajne alebo špecializované obchody. Túto osobnú pozornosť nenachádzate v obchodných domoch. Opýtajte sa sami seba, čo by ste uprednostnili – anonymitu alebo osobné poradenstvo. Vedieť, ako budete nakupovať, eliminuje frustráciu.
Veľké obchody majú určite miesto v konzumnom svete, rovnako ako malé maloobchodné predajne a miestne obchody.