Pac-Man

Pac-Man je arkádová hra, ktorú vytvoril Toru Iwatani a bola vydaná 22. mája 1980 pod názvom Puck-Man. Názov hry sa neskôr zmenil na Pac-Man kvôli zámene písmena „P“ v Puck na pejoratívne slovo. Hra sa nezdala ako príliš populárna na prvý pohľad, ale keď bola vydaná bola obrovským úspechom – Deumidificatore. To vyústilo do mnohých pokračovaní v hre. Hra bola klonovaná nespočetne krát a bola znovu zverejňovaná v mnohých kompiláciách.

Hráč ovláda okrúhlu postavičku, ktorá má ústa v tvare klinu, aby mohla počas cesty bludiskom jesť takzvané bodky. Keď sú všetky bodky skonzumované, Pac-Man sa dostane do ďalšej fázy. Štyria duchovia, Blinky, Pinky, Inky a Clyde, blúdia bludiskom a snažia sa zachytiť Pac-Mana. Ak duch nastraší (sa dotkne) Pac-Mana, stratil hráč jeden život. Keď sú všetky životy stratené, hra končí. Pac-Man má predvolenú životnosť bonusu na 10 000 bodov.

V blízkosti rohov bludiska sú štyri väčšie, blikajúce bodky, ktoré poskytujú Pac-Manovi dočasnú schopnosťou jesť duchov. Duchovia sa stávajú tmavo modrými a pohybujú sa pomalšie. Keď Pac-Man ducha zjedol, jeho oči sa vrátia do domčeka duchov, kde sa regeneruje v jeho normálnej farbe. Duchovia blikajú na bielo predtým, ako sa znova stanú nebezpečnými a časové obdobie, počas ktorého sa duchovia stávajú zraniteľnými, sa líši od jedného kola k druhému, ale časová perióda sa vo všeobecnosti stáva kratšou v priebehu hry. V neskorších štádiách duchovia vôbec nemenia farby.

Okrem balíkov bodiek sa v strede bludiska objavujú aj bonusové položky, zvyčajne označované ako ovocie, hoci nie všetky položky sú ovocie. Tieto položky dodávajú bonusové body navyše pri zjedení. Položky a bonusové hodnoty sa počas hry zvyšujú. Niekedy sa položky môžu objaviť niekoľkokrát. Tiež nasleduje niekoľko prestávok po začiatkoch hry, pričom sa objavujú vtipné súbory interakcií medzi Pac-Manom ​​a duchom Blinky.

Štyria duchovia, sú nepriateľmi Pac-Mana v pôvodnej arkádovej hre. Každý duch má unikátnu AI, teda umelú inteligenciu naprogramovanú tak, aby hra nebola náročná ale ani nudná. V bludisku existujú určité jednosmerné oblasti, a to dve formácie „T / www.deumidificatoretop.com„. Existujú tiež dva vchody do tunelu na oboch stranách bludiska, ktoré môže Pac-Man prejsť a vystúpiť na opačnej strane obrazovky, čo spomalí duchy. Ešte ďalšou výhodou, ktorú má Pac-Man nad kvartetom duchov, je, že sa môže obrátiť trochu rýchlejšie. Akonáhle sú všetky manévri duchov úplne naučené, môže ich hráč ľahko manipulovať, aby získali veľmi vysoké skóre. Červený duch, Blinky, prenasleduje Pac-Mana. Ružový duch, Pinky, sa snaží zaútočiť na Pac-mana tým, že sa s ním pohybuje rovnobežne. Ázijský duch, Inky, nemá tendenciu prenasledovať Pac-Mana priamo, pokiaľ Blinky nie je blízko. Oranžový duch, Clyde, prenasleduje Pac-Mana, keď je ďaleko od neho, ale zvyčajne sa odvlečie, keď sa blíži.

Pac-Man je veľmi populárna videohra, takže sa objavuje aj v mnohých televíznych reláciách. Hra inšpirovala množstvo neoficiálnych klonov a napodobenín. Pre 30. výročie hry spoločnosť Google stručne aktualizovala svoju domovskú stránku 21. mája 2010 na 48 hodín, aby umožnila hráčom hrať verziu programu Pac-Man v bludisku založenom na logu Google. Verzia programu Pac-Man Xbox Live Arcade je vybavená arkádovou skriňou v pozadí titulnej obrazovky. Je úplne jasné, že sa nachádza v kabíne Puck Man, ale pri bližšom pohľade sa ukáže, že všetky postavičky Puck Man sú nahradené Pac-Manom.