Nove éra nakupovania

Elektronický obchod rýchlo pretvorí celý hospodársky model maloobchodu, ktorý bude znamenať koniec veľkoobchodu. Aj maloobchod čelí monumentálnemu problému, o ktorom sa nikto nechce rozprávať. Je to tak, že celý hospodársky model príjmov a ziskovosti maloobchodníkov a dodávateľov, s ktorými obchodujú, sa zrúti pod vlastnou váhou a čoskoro už nebude fungovať. Časť tohto problému je dôsledkom pokračujúcej prenikavosti online maloobchodu. Naša závislosť od predajní, ktoré slúžia ako distribučné miesto pre výrobky, sa rýchlo znižuje, keďže digitálne médiá sa vo všetkých formách stávajú pozoruhodne efektívne pri obsluhe našich základných nákupných a distribučných potrieb, ktoré až dodnes mohli byť splnené iba fyzickými obchodmi. Teraz, takmer všetko, čo sme si kedy kúpili, môže byť na našom prahu v priebehu niekoľkých dní, ak nie hodín, prostredníctvom nespočetných online možností nakupovania.

Tento historický prechod vyvoláva niekoľko kritických otázok: Ako môžu finančné modely pre maloobchodné príjmy a zisk, ktoré sa od priemyselnej revolúcie významne nezmenili, udržať, ak sa znovu objavil nový hlavný účel a nová definícia samotného maloobchodného predaja? Ako môžu maloobchodníci aj naďalej kupovať výrobky vo veľkoobchode na veľkoobchodnej úrovni, prepravovať ich, inventarizovať ich, obchodovať s nimi, školiť zamestnancov, spravovať tovar a pokúšať sa ho predávať, keď spotrebiteľ má rastúci počet možností, kanálov a značiek, kde môže kúpiť tie isté výrobky? Koľko dnešných maloobchodníkov jednoducho čaká a sleduje stále rastúci percentuálny podiel predaja konkurentov na internete – čo môže okrem iného zahŕňať aj mnohých vlastných dodávateľov, ktorí teraz predávajú priamo spotrebiteľom? Zdá sa, že maloobchodníci budú musieť definovať nový model; jeden vhodnejší pre rozdrobený trh, v ktorom sa nachádzajú, maquina de limpieza a vapor.

To však neznamená koniec fyzických maloobchodných predajní, ale skôr ich nové, iné využitie. Vzhľadom na svoju prirodzenú živú, senzorickú a skúsenostnú kvalitu majú fyzické obchody potenciál stať sa výkonnými mediálnymi bodmi, v ktorých môžu predajcovia vyjadriť príbeh o značke, vzbudiť záujem spotrebiteľov pre produkty a potom očakávať ich nákup na ľubovoľnom počte kanálov, zariadení a distribútorov. V skutočnosti fyzický obchod má potenciál byť najvýkonnejšou a najpôsobivejšou formou médií dostupných pre značku, pretože ponúka skúsenosť, ktorá, ak je vytvorená správne, sa nedá replikovať online. So všetkými uvedenými skutočnosťami nie tak ďaleko od skutočnosti v budúcnosti, kedy sa vzťah maloobchodníka či predajcu začne viac podobať nákupu médií.

Nové plemeno skúsených maloobchodníkov bude používať svoje fyzické obchody pre dokonalé spotrebiteľské skúsenosti pri rôznych kategóriách výrobkov. Určia ideálnu zážitkovú cestu, zamestnávajú odborných produktových manažérov a technológiu, aby priniesli niečo skutočne jedinečné, pozoruhodné a nezabudnuteľné. Tak nezabudnuteľné, že ponecháva trvácny zážitkový dojem. Samostatným cieľom týchto nových maloobchodných predajcov bude udržovať predaj produktov cez viacero kanálov vrátane, aspoň do určitej miery, ich vlastných. Pripísanie týchto predajov bude menej dôležité, ako poskytnutie silnej skúsenosti zodpovednej za ich vytváranie, bez ohľadu na to, ako, kedy alebo cez koho sa vykonajú.

Sociálne médiá sa dostanú do popredia, pretože ponúkajú recenzie, hodnotenie a porovnania produktov. Obchod v podstate sa stane fascinujúcou a zážitkovou reklamou pre výrobky, ktoré predstavuje, a priamym portálom k celému vesmíru dostupných distribučných kanálov. Maloobchodníci, ktorí môžu navrhnúť a realizovať tieto výnimočné skúsenosti zákazníkov akokoľvek budú chcieť. Príkladom je určite aj možnosť uplatnenia zľavových alebo promočných kódov na výrobky obchodu.