Ako nakupujeme online

Aj v tomto texte prinášame niekoľko zaujímavých zistení zo štatistických prieskumov. Hoci aj tentokrát budeme hovoriť predovšetkým o amerických zákazníkoch a zákazníčkach, veríme, že mnohé zistenia odrážajú aj naše správanie a odzrkadľujú všeobecné trendy (http://www.decespugliatoretop.com/decespugliatore/).

O tom, že obchod online prekvitá a narastajú tržby internetových obchodov niet pochýb. Ako sa však správame v online prostredí, čo nakupujeme a čomu sa radšej vyhýbame, o tom sa uskutočňujú rozsiahle výskumy. Ich cieľom je predovšetkým lepšie spoznať nás – zákazníkov. Prirodzene sa dá uhádnuť, že výskumy financujú obchody, aby sme u nich viac míňali. Možno aj preto nie sú ich dáta príliš dostupné.

Získali sme pre vás údaje z výskumu, ktorý sa uskutočnil v Spojených štátoch amerických. Aj ten môže dostatočne ilustrovať situáciu na trhu. Ako sa správame, čo najčastejšie nakupujeme, ktorým obchodom dôverujeme? To všetko sa dá dozvedieť v online svete.

Najlepší z možných svetov – obchodov

Z prieskumu najvýpovednejšou informáciou je asi to, že len o trochu viac než polovica (51%) nakupujúcich považuje online obchody za tie najlepšie a 49 percent dáva prednosť tradičným kamenným predajniam. Hoci sa nám teda obchody na internete môžu zdať ako narastajúce, ich dominancia nie je ešte taká veľká a kamenným obchodom ešte neodzvonilo.

Ešte výraznejšie hovoria naše vzorce míňania peňazí. Američania minú 64 percent svojho rozpočtu na nakupovanie v kamenných predajniach, kým v online obchodoch je to len 36 percent, tagliabordi. Hoci prieskum samotný vysvetlenie neposkytuje, je možné tipovať, že obraz tržieb odráža jeden z vzorcov nakupovania: online nakupujeme len veci s nižšou finančnou hodnotou, pre tie drahšie si radšej zájdeme do kamennej predajne.

U overených predajcov

Zaujímavým údajom je tiež fakt, že 74 percent z nakupujúcich Američanov uskutočňuje obchody u veľkých značiek, či už online alebo offline. A z tých, ktorí nakupovali online, takmer polovica – 48 percent – nakupovala najprv u veľkého predajcu, bez ohľadu na to, či v ďalšom obchode sa obracali na menších predajcov alebo špecializované malé obchody.

Možno aj vďaka tomu až 95 percent Američanov nakupuje ročne aspoň raz niečo v online obchode. U 80 percent z tamojšej populácie je to potom aspoň raz mesačne. Len 30 percent uskutoční obchod na internete aspoň raz týždenne a to bez ohľadu na druh tovaru.

Kde nakupujeme, keď už nakupujeme online

Pri kamenných obchodoch je odpoveď na túto otázku pomerne jednoduchšia. Je veľmi pravdepodobné – až hraničiace s istotou – že nakupujúci bol v čase nákupu v obchode, pri pokladni. Kde sa však nachádzal nakupujúci online v čase obchodu, to je pri dostupnosti internetového pripojenia len veľmi ťažké uhádnuť.

Pre niekoho to môže znieť prekvapivo, ale veľmi značná časť online obchodov sa uskutočnila v posteli: priznáva sa k tomu až 43 percent online nakupujúcich. Ďalšou zaujímavosťou je zistenie, že štvrtina z nakupujúcich uskutočnila obchod v kamennej predajni – ale na internete!

Radosť zamestnávateľom neurobí asi fakt, že 23 percent nakupujúcich online tak urobilo v kancelárii. Či na nákup využili prestávku, alebo tak robili v čase, keď mali pracovať, to štúdia neuvádza. Perličkou na záver môže byť, že jeden z desiatich zákazníkov priznáva, že online obchod uskutočnili po požití alkoholu. Musíme len dúfať, že svoj obchod neoľutovali. Túto informáciu v štúdii tiež nenájdeme.